O przedszkolu
Tworząc przyjazną, rodzinną atmosferę chcemy zapewnić dzieciom wspaniałe warunki do wszechstronnego rozwoju w poczuciu bezpieczeństwa i akceptacji. Pragniemy aby nasze przedszkolaki wyrosły na osoby radosne, kreatywne, samodzielne i odpowiedzialne.
Ciekawy program dydaktyczny umożliwi im rozbudzenie zainteresowań oraz ciekawości świata, a poszerzony wachlarz warsztatów artystycznych i językowych wykształci w nich wrażliwość estetyczną i emocjonalną.
Przedszkole Aniołkowo Widzew to miejsce wyjątkowe nie tylko ze względu na swój językowy charakter czy artystyczny styl ale przede wszystkim za innowacyjny prosportowy program rozwoju przedszkolaków stworzony specjalnie dla wszystkich Maluchów z werwą .
W ramach przedszkola zapewniamy
całodzienną opiekę pedagogiczną w godzinach: 7.30 – 17.30 dla dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat w kameralnych grupach liczących od 15 do 20 osób – dzieci są w grupie mieszanej rocznikowo
3 nielimitowane posiłki zgodne z zaleceniami dietetyka z zapewnieniem indywidualnej diety,Posiadamy własną kuchnię przedszkolną.
program edukacyjny z godny z wytycznymi MENiS
szeroki wachlarz zajęć edukacyjnych, językowych , artystycznych, sportowych
wycieczki, przedstawienia, wizyty ciekawych gości
wszystkie zajęcia prowadzone są przez wysoko wykwalifikowaną kadrę,
zajęcia sportowe odbywają z osobami, dla których sport jest sposobem na życie, z trenerami, z tancerzami i nauczycielami wychowania fizycznego. U nas nie ma osób przypadkowych.
Nowe przedszkole na BRUSKIEJ 27
Witajcie w naszym kolejnym przedszkolu Aniołkowo. Nowa, kameralna placówka mieścić się będzie w Łodzi, przy ulicy Bruskiej 27 w dwupiętrowym wyremontowanym budynku, z dużym ogrodem i własnym parkingiem, w otoczeniu bruskiego parku. Miejsce to gotowe będzie od września by przyjąć 25 dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat. Będzie troszkę inne niż wszystkie przedszkola w okolicy – cechować nas będzie bliskość dziecka, natury, wychowania, edukacji i sportu.
W ramach przedszkola zapewniamy
SLOW EDUCATION - W opozycji do “pośpiechu”
Po co ten pośpiech – chcemy też by dzieci rosły zgodnie z ich naturalnym tempem: spać , gdy potrzebują snu, płakać gdy są zdenerwowane, bawić się i zwiedzać bez niepotrzebnego przeszkadzania. Tempo i wymagania codziennego życia są zbyt często poza opanowania dla układu nerwowego naszych dzieci. My chcemy się troszkę zatrzymać, oddychać. Dzieciństwo jest zbyt cenne, aby przyspieszyć. Dziecko to nie pusta butelka, którą trzeba napełnić, a ogień który trzeba rozpalić (Montaigne). Jeśli przyjmiemy, że dzieci w odpowiednio stworzonych im warunkach, mają naturalne zamiłowanie do zdobywania wiedzy, uczenia się, to edukacja będzie rozwijała się tak, by wspierać ten potencjał, dając dzieciom więcej czasu, autonomii i niezależności, a tym samym kształtując spojrzenie twórcze, krytyczne i ukierunkowane ku radości życia. Nie sposób oprzeć się zauważeniu zbiegu znaczeń słowa “wolny” w języku polskim, slow education “wolna edukacja” to także “free education”, edukacja ku wolności.
DZIKIE DZIECI
Chcemy dawać dzieciom przestrzeń. Wiemy, że potrzebne jest im to do zdrowego funkcjonowania, nie chcemy tłumić w dzieciach ich naturalnej dzikości, chęci biegania po łące, siedzenia w krzakach. Kochamy przestrzeń, naturę, powietrze i ruch.
FILOZOFIA NASZEGO PRZEDSZKOLA
FILOZOFIĄ naszego przedszkola i tym co naszym zdaniem jest najważniejsze we wczesnej edukacji będzie Bliskość. Naszym zdaniem edukacja i wychowanie są procesami zbudowanymi na relacji z dzieckiem, rodzicem, nauczycielem, a także otaczającym nas światem. W procesie edukacji niezbędne jest więc zbudowanie prawidłowych relacji międzyludzkich, co jest niemożliwe bez budowania bliskości, która umożliwia nam poznanie siebie i innych. Bliskość oznacza szacunek, wzajemne poznanie swoich potrzeb.
Nie gwarantujemy rodzicom ani dzieciom dostosowania się do ich wymagań, ale gwarantujemy chęć dialogu i współpracy w procesie wychowania. My mamy dużą wiedze z zakresu psychologii i pedagogiki, ale to rodzic najlepiej zna swoje dziecko, dlatego tylko wspólnie możemy stworzyć optymalne warunki rozwoju dla każdego dziecka.
W naszym przedszkolu szacunek do dziecka będzie podstawą budowanej z nim relacji. Drogowskazem dla naszych pedagogów jest pedagogika Marii Montessori i Rodzicielstwa Bliskości . Choć przedszkole nie będzie typowym przedszkolem Montessorii, to elementy tej pedagogiki są widoczne będą gołym okiem w uporządkowanej, minimalistycznej przestrzeni, doborze zabawek i pomocy dydaktycznych. Idee przedszkola Montessori są widoczne będą również w organizacji czasu, dającej przestrzeń na pracę własną i w podejściu pedagogów, podążających za dziećmi, rozbudzających ich zainteresowania i wyobraźnię, pomagających pokonywać trudności, ale przede wszystkim obserwujących i dających możliwość pracowania nad własną samodzielnością. Zgodnie z założeniami rodzicielstwa bliskości dajemy dzieciom czas i przestrzeń na poznanie siebie. Dzieci w bliskim przedszkolu Aniołkowo , będą miały prawo do przeżywania każdej emocji, samostanowienia o sobie i nauki przez doświadczenie. Jednocześnie uczymy dzieci respektować granice, zwłaszcza te dotyczące bezpieczeństwa. Zarówno kadra jak i rodzice dzieci z naszego przedszkola, mogą uzyskać pomoc w rozwiązywaniu trudności, jak i czerpać inspirację ze spotkań z naszym psychologiem i pedagogiem.
BLISKOŚĆ NATURY
Edukacja Leśna – Nasze nowe Przedszkole znajduje się blisko parku bruskiego gdzie nasze dzieci często będą się bawić się, uczyć i doświadczaać. W myśl zasady, że nie ma brzydkiej pogody jest tylko nieodpowiednie ubranie, wychodzimy codziennie. Jeśli zaś pogoda nam dopisuje dajemy dzieciom dużo czasu i swobody na kreatywną zabawę i budowanie relacji społecznych. Wspólnie doświadczamy i obserwujemy przyrodę, a także uczymy się samodzielności i przeżywamy wspólne przygody budując szałasy, wspinając się na drzewa, brodząc w kałużach. .Planujemy szerzyć idee edukacji w bliskości z naturą, tak popularną w krajach skandynawskich.
DWUJĘZYCZNY PRZEDSZKOLAK
codzienne, równoległe do języka ojczystego nauczanie języka angielskiego
ARTYSTYCZNE PRZEDSZKOLE
wyróżniać nas będą kreatywne zajęcia sensoryczne, a także twórcze zajęcia plastyczne i teatralne.
DOGOEDUKACJA
Zabawa i przebywanie z psami. Wspólne wykonywanie zadań, nauka empatii, odpowiedzialności i troski o zwierzęta.
SENSORYKA
Poznawanie otaczającego świata wszystkimi zmysłami. Dotykanie, wąchanie, słuchanie, smakowanie i obserwowanie. Pobudzanie receptorów poprzez kontakt z organicznymi składnikami.
NAUCZANIE
Realizacja podstawy programowej Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Ciepłe słowo, zrozumienie indywidualnych potrzeb każdego dziecka
sprawiają, iż maluchy czują się u nas komfortowo !
STRONA GŁÓWNA
O NAS
O PRZEDSZKOLU
ZAJĘCIA DODATKOWE
STATUT
REKRUTACJA I CENNIK
KLUB MALUCHA
GALERIA
KONTAKT
MENU